سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ریزش مو

ریزش مو
دلایل رایج ریزش مو :

1. استرس فیزیکی:
هرنوع از آسیب فیزیکی مانند جراحی، یک تصادف اتومبیل، یک بیماری حاد، حتی یک سرماخوردگی، ممکن است بطور موقت موجب ریزش مو شود. این عوامل نوعی از ریزش مو بنام تلوژن افلویوم را ایجاد می کند. مو دارای یا چرخه حیات برنامه ریزی شده است: فاز رشد، فاز استراحت، و فاز ریزش. هنگامی که شما در معرض یک اتفاق استرس زا قرار میگیرید، این یک شوک به چرخه حیات موهای شما وارد می کند، و موهای بیشتری را به اجبار در فاز ریزش قرار می دهد. از دست دادن موها معمولا سه تا شش ماه پس از آسیب قابل مشاهده خواهد بود.
خبر خوب این است که موها پس از بهبودی جسم شما شروع به رویش خواهد کرد. 

2. بارداری

بارداری یکی از نمونه هایبارز استرس فیزیکی است که میتواند ریزش مو ایجاد کند ریزش موی مرتبط با بارداری بعد از متولد شدن نوزاد مشهود تر از طول دوره بارداری است.

3. مصرف بیش از حد ویتامین A

طبق نظر متخصصان پوست و مو افراط در مصرف ویتامین A شامل مکمل ها و داروها می تواند ریزش مو را تشدید کند. ارزش روزانه ویتامین A 500 واحد بین المللی UI در روز برای بزرگسالان و کودکان بالای 4 سال است. مکمل ها می توانند 2500 تا 10000IU باشند.
این یک دلیل ریزش موی برگشت پذیر است و به محض اصلاح مصرف بیش از حد ویتامین A رویش مو به حالت طبیعی خود باز خواهد گشت. 

4. کمبود پروتئین

اگر شما در رژیم غذایی خود مقدار کافی پروتئین دریافت نکنید، بدن شما با کم کردن رشد موها پروتئین بدنتان را تآمین میکند. این پروسه تقریبا دو تا سه ماه پس از کاهش مصرف پروتئین اتفاق می افتد. 
چه کاری میتوان انجام داد؟ منابع زیادی از پروتئین ها شامل ماهی، گوشت و تخم مرغ وجود دارد. اما اگر علاقه ای به استفاده از پروتئین حیوانی ندارید، منابع زیادی از پروتئین برای گیاهخواران و علاقمندان به غذاهای گیاهی وجود دارد. 
 مقاله اصلی


» نظر